Projekt Signál pre turizmus pomáha podnikateľom v cestovnom ruchu v Banskobystrickom kraji. Cieľom projektu je zmierniť negatívne dopady koronakrízy na podnikateľské prostredie v cestovnom ruchu a rozvoji vidieka a opätovne naštartovať toto perspektívne ekonomické odvetvie.
Pomoc pre samosprávy aktívne konzultujeme v spolupráci s Asociáciou organizácií cestovného ruchu a so stavovskými organizáciami Združenie miest a obcí Slovenska a Únia miest a obcí Slovenska. Samosprávam v kraji tiež poskytujeme odbornú pomoc pri predkladaní žiadostí o poskytnutie dotácie v oblasti regionálneho rozvoja v rámci aktuálnej Výzvy Úradu vlády SR.
Banskobystrický kraj pripravuje aj mnohé marketingové aktivity pod destinačnou značkou „Za horami, za dolami“, podporuje regionálnych producentov prostredníctvom projektu virtuálnych regionálnych pultov a regionálnej cestovnej kancelárie zameranej na predaj jedinečných zážitkov v kraji Za horami, za dolami. Prostredníctvom dotazníkového prieskumu určeného pre členov Miestnych akčných skupín sme tiež zisťovali pripravenosť lokálnych producentov na ich zapojenie do siete dodávateľov lokálnych produktov pre slovenské e-shopy a kamenné obchodné reťazce, aby sme im pomohli s odbytom ich produktov. Tieto naštartované aktivity postupne rozvíjame ďalej.
Signál pre turizmus je signálom pre nás všetkých, že obzvlášť v neľahkom období je kľúčové partnerstvo a spolupráca, ktoré prinášajú synergiu a zmysluplné riešenia. V Banskobystrickom kraji staviame práve na týchto hodnotách.
Vážení partneri,
radi by sme Vás oslovili s ponukou pre obyvateľov Vašej obce/mesta zúčastniť sa bezplatného semináru zameraného na FORMÁLNE NÁLEŽITOSTI LEGÁLNEHO POSKYTOVANIA UBYTOVANIA NA SÚKROMÍ.
Seminár organizuje Rozvojová agentúra Banskobystrického samosprávneho kraja a Krajská organizácia cestovného ruchu Banskobystrický kraj Turizmus v spolupráci s partnerskými oblastnými organizáciami cestovného ruchu v rámci projektu Signál pre turizmus.
Zámer: poskytnutie užitočných a praktických informácií o tom, čo zahŕňa vybavenie povolení a sprevádzkovanie poskytovania ubytovania na súkromí.
Termín a miesto konania: 27. júl 2020 (pondelok) o 13:00 hod v obci Horná Lehota v okrese Brezno, predpokladané trvanie: 2-2,5 hodiny
Webinár k rozvojovej pomoci na podporu cestovného ruchu v kraji. Pravidlá financovania rozvojových zámerov zo schémy finančnej pomoci z členského príspevku Rozvojovej agentúry BBSK do oblastných organizácií cestovného ruchu na podporu rozvoja cestovného ruchu v kraji.
Webináre s expertom k opatreniam vlády SR na zmiernene dopadov koronakrízy. Praktické informácie o opatreniach zo strany Vlády Slovenskej republiky na zmiernenie dopadov koronakrízy na podnikateľov v cestovnom ruchu. Prehľad štátnej pomoci určenej pre podnikateľské subjekty.
Prehľad opatrení na pomoc podnikateľom v cestovnom ruchu. Informácie o príspevkoch pre zamestnávateľov, ktorí museli svoje prevádzky zatvoriť počas núdzového stavu. Prehľad všeobecných podmienok pre všetky typy služieb a maloobchodných prevádzok.
Prehľad web stránok zameraných na praktické a užitočné informácie pre podnikateľov i fyzické osoby, vzťahujúce sa k aktuálnej situácii ovplyvnenej pandémiou spôsobenou ochorením Covid – 19.
Výsledky prieskumu zameraného na zistenie vplyvu koronakrízy na členské subjekty oblastných organizácií cestovného ruchu v Banskobystrickom kraji.
Zhrnutie dotazníkového prieskumu pre členov OOCR:
Z prieskumu vyplynulo, že prepúšťanie zamestnancov (podmienené aktuálnou situáciou) je relevantné pre 23 % všetkých respondentov (avšak až pre 48 % podnikateľských subjektov), 45 % sa vyjadrilo, že neplánuje prepúšťanie zamestnancov, 14 % nemá zamestnancov a 19 % sa nevedelo vyjadriť.
Našťastie až 74 % opýtaných neplánuje ukončiť svoju činnosť z dôvodu vzniknutej aktuálnej krízy, 10 % o ukončení činnosti neuvažovalo, 8 % sa nevedelo vyjadriť a 9 % zvažuje ukončenie činnosti na rok 2020.
Záujem o vzdelávacie aktivity v období korona krízy prejavilo 25 % opýtaných, 43 % sa nevedelo vyjadriť a 33 % nemá záujem o vzdelávanie.
Z tých, čo prejavili záujem o vzdelávacie aktivity, bol najväčší dopyt po školeniach v oblasti marketingu, sociálnych sietí, marketingovej komunikácie.
Respondenti by najviac uvítali pomoc zo strany OOCR v oblasti marketingovej komunikácie a podpory. Rovnako v prípade pomoci od VÚC bola najčastejšou odpoveďou podpora v oblasti marketingovej komunikácie, nasledovala koncepčná podpora (grantová a projektová pomoc). Zo strany štátu očakávajú opýtaní najmä priamu a nepriamu finančnú pomoc počas krízy (kompenzácie strát, krytie mzdových nákladov, podielové dane ai).
Výsledky prieskumu nám poslúžili na ďalšie nastavenie našich aktivít, ktorými chceme aktívne prispieť k podpore cestovného ruchu v kraji a najmä adresovať konkrétnu pomoc pre subjekty cestovného ruchu, ktoré táto kríza postihla výrazným spôsobom.